torsdag 22 oktober 2009

Så bra gick det!

Haha, ja, så bra gick det med den sovningen. Pappa berättade att det är en skräckis vid halv elva, så jag måste ju hålla mig uppe tills dess. Kanske ska ta reda på vilken det är också.. Hm, tv.nu får det bli.
Eller så får jag kolla det sedan. För den verkade inte vilja vara med idag den sidan heller.
Men facebook funkar ju nu i alla fall, så nu lägger jag upp bilderna från gårdagen. Om allt funkar som det ska :P Men det hoppas vi på :)
Lovely.

Lyssnar på Lasse såklart. Lite nostalgilåtar som kan kopplas till människor för några år sedan. Som gav inspiration till dikter. Just nu är det jag är hos dig igen som fick mig att skriva en dikt om en person. Den kommer i slutet. Faktiskt. Så det så.

Men jahaja. Vad att skriva, vad att göra? Ingenting faktiskt.
Äsch, skit på dig, som Eva skulle ha sagt. Jeppspepps.

PUSS


Skriven 18 februari 2007. en gång kunde jag faktiskt!

om jag hade fått bestämma
så hade du aldrig klivit av bussen den dagen
du hade åkt vidare, åkt förbi
sett mig i fönstret, vinkat, vänt dig bort

men jag får inte bestämma
det har du visat mig ganska bra
så jag undrar varför du klev av
och inte bara åkte vidare

och jag kommer aldrig förstå
varför du gav mig outsagda ord
och dina läppar som sa ord
som var så annorlunda än dina ögons

för jag sitter här och väntar varje dag
på busshållsplatsen nersuttna träbänk
och undrar när du ska komma hit
och kyssa bort mina tårar

och jag tror fortfarande att du någon gång
ska komma åkande med bussen, kliva av
och sjunga "jag är hos dig igen"
och lova med läpparna den här gången också

inte bara med ögonen

1 kommentar: