tisdag 20 oktober 2009

Ja jösses

Basse frågade mig nyss om jag var nöjd. Nöjd med livet alltså.
Och det är jag.
För ett tag sedan så skrev jag att jag var lycklig, men inte nöjd. Jag tror jag ljög. Eller så var det så då. Nu är jag både lycklig och nöjd.

Och jag har mina anledningar:
1. Jag har universums bästa vänner. Det bara är så. Det finns helt enkelt inga bättre.
2. Jag älskar att gå till skolan. Jag utbildar mig till någonting som jag verkligen vill bli. Jag skapar min egen framtid.
2.1 Klassen jag går i är underbar. Helt enkelt fantastisk. Jag tror jag har hittat en ny bästa vän där, plus flera stycken som jag kommit nära.
2.2 Gänget från nollningen är underbar. Sjukt roliga människor, snacka om att skratta konstant.
3. Jag trivs med att vara singel. Självklart saknar jag att ha någon att sova bredvid ibland och dela vardagen med, men ärligt talat, det här är ett skönt liv. Än så länge i alla fall ;)
4. Jag mår allmänt bra i kropp och själ. Jag har en plan att följa tillsammans med Kajsa, som vi ska klara. Jag har mål att uppnå.

Och jag tänker inte som Lars Winnerbäck, dvs "jag älskar mitt meningslösa liv". För visst älskar jag mitt liv, men inte fan är det meningslöst. Det är underbart. Det har en mening.

I detta lyckorus ska jag nu gå och lägga mig och sova.
Ha det kalas och underbart och om ni är ledsna och ensamma därute i världen, slå en pling eller skicka ett sms, eller tänk helt enkelt på allt bra runtomkring!

Kärlek <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar