söndag 25 oktober 2009

Chill

Jepp. Idag ska jag faktiskt bara chilla. Och träna. Och hämta mamma. Saker som är bra, helt enkelt. Det är vad jag ska ägna mig åt idag.
Sitter och dricker kaffe just nu, har nyligen ätit köttfärslimpa till frukost. Gott somfan!
Skönt var det också att få en extra timme i morse. Riktigt härligt faktiskt :)

Annars så läser jag gårdagens tidning nu. Det jag fastnade för är en artikel om en kvinna som valt att bli nunna. Jag tycker det är rätt häftigt. Att verkligen gå in för något så hårt, att hänge sig och ge viga hela sitt liv åt någonting. Det skulle jag också vilja göra. Inte bli nunna, men ha något som jag är sådär superintresserad av och är typ roffs på. Eller i alla fall riktigt duktig på. Hängiven. Det är inte jag. Sådan är inte jag. Jag har svårt för att verkligen ge mig in i något, lära mig och fortsätta vara intresserad. Jag blir liksom aldrig bäst på något, har inte den motivationen. Eller det intresset. Jag har inte hittat det än i alla fall.
Kanske kommer det senare i livet, vad vet jag. Men jag beundrar människor som är sådana, som kan sådär mycket om något och verkligen älskar det. De som ingående kan förklara hur en låt är uppbyggd, med noter, toner och ackord. Människor som kan bygga bilar från grunden. Människor som kan förklara fotosyntes och liknande lika fort som jag rabblar alfabetet. Människor som kan allt om en artist eller skådespelare eller författare.
Jag blir imponerad av människor som kan saker ordentligt. Som besitter alla de fyra F:en inom kunskap.
Häftigt är det, helt enkelt.

Men, så kan det gå när inte haspen är på.
Nu är det snart dags för mig att dra mig bort till nautilus för att träna.
Men först ska jag lägga upp bilderna från gårdagen!

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar