fredag 11 juni 2010

Två år sedan!

Ja, idag är det två år sedan. Två år sedan jag tog studenten, det är ju helt sjukt. För exakt två år sedan satt vi i kyrkan nu och väntade. Vi hade varit på byttan för champagnefrukost, och tagit kort. Jag hade varit förbannad på folk för att DG inte hann in, men nu var jag glad igen. Så nära, så nära. Känslan att stå där innanför domkyrkans portar, jag minns att jag stod med Bea, Mälis, Anders och Rohde. Det pirrade i magen, men det var ingen nervositet, det var bara lycka. När "Who let the dogs out" började spelas och vi sprang ut på trappan och stod och hoppade, det var fantastiskt. (Att jag sedan på bilderna upptäckte att jag hamnade bakom en av de jag tyckte sämst om i klassen, det var surt!). När jag såg mamma, pappa och syster. När jag, Bea, Mälis och Tina satte oss i bilen för att åka runt, och den inte startade först. Östran som intervjuade oss. Alla varven runt stan. Mottagningen hemma med familjen. Presenterna. Bussresan till stan med Marcus. Mys på KM, sedan ännu mer på Vallen. Ett tråkigt slut på en underbar dag gjorde hemgången tidig. Men åh, vilka minnen. Helt fantastiskt. It seems long ago, or was it yesterday? Ja, jösses.
Minnen..

Äh, nog med nostalgi nu.
Dagen blir städ, och kanske ska jag våga mig ut på mina inlines också. Har inte åkt på hur länge som helst, men kanske kan det gå ändå. Har för mig att det är ganska roligt och sjukt jobbigt :P
Blir i alla fall mys hos mams och paps ikväll :)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar