måndag 28 juni 2010

Satans myggjävlar

Jag hatar dem - hatar dem, hatar dem, hatar dem. De har hållit mig vaken två nätter i sträck. Inte av sitt surrande, det hör man ju bara när de är riktigt nära, utan av deras äckliga bett. Eftersom de är förälskade i mig och mitt blod överlever jag bara sommaren med hjälp av myggmedel. Detta glömdes halva kvällen i fredags och även lördagkvällen, vilket har gjort att mina fötter ser ut som fan. Tårna har gått från prinskorvar till prickig korv, typ kalmarkorv. Och det kliar. Somfan. Myggbett på fötterna är det värsta som finns!
Och inte hittar jag min xylocainsalva som räddat mig innan heller. Nähenä, den har gått och gömt sig någonstans. Så när klockan ringde i morse vid kvart i sju var jag inte lycklig. Skulle ju nämligen upp och tvätta åde. Bah.

Men, har sovit lite mellan tvättarna nu, och förhoppningsvis kommer allt bli torrt idag. Så sådär hemskt är det inte. Ska snart käka frulle och efter tvätten bär det av mot gymet. Dags att ta tag i livet igen, känner jag. Så så äre.

PUSS åde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar