onsdag 23 juni 2010

Lite ledsen

Ja, lite ledsen blev jag faktiskt nyss. Eller ja, inte ledsen. Mer besviken. På TV6. På lördag, midsommardagen, kan man ju tänka att folk vill sitta hemma och chilla och kolla på film åde på kvällen efter en hård midsommarafton. Då kan man tänka att man kan visa en riktigt bra film. Kanske en grymt rolig komedi. Ett drama som får tårarna att spruta. En deckare för att få igång hjärnan. En rysare som reser hår och frammanar skrik. Men icke. Vad man väljer att visa är en av filmhistoriens absolut sämsta, och då menar jag verkligen sämsta, så kallad skräckfilm någonsin. House of wax med Paris Hilton. Bara det att Paris Hilton är med är ju pinsamt. Eftersom hon inte kan agera och spela överhuvudtaget. Att de andra sedan inte heller går att hänga i granen, och manuset i sig är helt vrickad, och effekterna är kassa - det gör ju inte saken bättre.
Så snälla Kanal 6, ta er i kragen och visa något vettigt istället. Jag skulle ärligt talat hellre se Hostel än denna jävla film. Och Hostel, det är inte en film jag tycker om överhuvudtaget. Men jämför man med House of wax och Paris Hilton, så borde ju Hostel få typ fjorton Oscars. Minst!
Bah!

Så jag blev lite besviken.
Dock är jag mest glad, för om tio minutas ska jag hoppa upp på min cykel och ta mig bort till Funkabo & Djurängen, det är nämligen så att en alldeles speciell liten gotlänning anländer dit om cirkus 20-30 minuter. Underbart säger vi om det!
(Så, nu kan alla andra i klassen följa Beas utomordentliga exempel och komma hit!)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar