onsdag 23 december 2009

Usch han frös..

.. och han nös, atjo atjo atjo prosit.
Jepp, sådan är jag idag. Nysig och jävlig. Förkyld med andra ord. Något baconfeber är det inte tal om, men förkyld är jag så det smäller om det. Var lite avancerat att sova inatt, det blir lätt så när luftvägarna är tilltäppta. Men så kan det gå, till slut somnade jag och drömde en riktigt härlig dröm. Det var rätt nice :)

Dag idag är bra, riktigt bra. Har precis betalat alla räkningar för den här månaden, och snart ska jag och mamsen åka in till stan för att inhandla skor till mig :) Ska även köpa julklapp till mig själv hade jag tänkt, har några grejer på gång, så får se vad det blir :P Måste köpa till pappa med, hoppas mamma har någon idé. För hos mig är det blankt. Men i värsta fall så blir det väl whisky, inte för att pappa gråter av det direkt.

Kom på mig själv att fundera lite, på det här med jullov. Det är ju ganska trevligt. Och jag vet att några dagar kommer spenderas med Jenn och Mälis i alla fall, och det är aldrig fel. Men jag tänkte, om jag hade flyttat någon annanstans för att gå i skolan, då hade det varit mycket roligare att komma hem. Träffa alla som man saknat åde. Nu gör jag ju inte, kommer hem alltså. För hemma är jag ju ganska ofta. Och de jag kommer sakna som mest är de som åker iväg, de där underbara människorna på högskolan. Dem kommer jag sakna, något fruktanslöst. Och det gillar jag egentligen inte alls.
Nepp, faktiskt inte.
Fast jag tänkte också, tänk om jag hade flyttat någon annanstans för att gå i skolan. Då hade jag visserligen träffat massa nya vänner där, men fasen vad jag hade missat folk på det här stället. Jag hade aldrig träffa min favoritskåning Carro, bästisen Erik, Adam som alltid får mig att le, Sanna som man kan prata med allt om, föreläsningsgänget som räddar mig genom allt tråkigt (ni är så många, så många), idrottarna som gjorde nollningen underbar.. Allt det där hade jag ju missat, även om jag säkerligen fått roligt på något annat ställe.
Äh, jag är glad att jag tackade ja till platsen på HiK när jag kom hem den där lördagen i juli. Det är ett av de absolut bästa och viktigaste valen i mitt liv. Helt underbart!

Men, nu ska jag sätta in de betalda räkningarna i pärmen, och sedan bär det av till stan med mor.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar