måndag 21 december 2009

Svinkallt!

Ja, det finns faktiskt inget annat sätt att benämna det helvetiska väder på. Men, ändå, det är faktiskt fint. Med snö åde. Och så länge det är kallt, så ligger ju snön kvar. Sedan att -18,2 grader inte är ett tillstånd man kan överleva i särskilt länge, det är en annan sak. Kalmar, vart är du på väg? Bah!

Äh, haft en bra dag i alla fall. Började med en oerhört överjävligt tråkigt föreläsning som var exakt samma som jag försökte plåga mig igenom igår. Det sög en del. Dock lyckades Sanna, Carro och Sandra verkligen liva upp stämningen genom sms. Som alltid. Det är så bra att jag har er när Mats drar igång :)
Blev plugg på biblan med lite folk, och sedan drog jag, Emma och Mälis till Ekelunds och fikade. Vi satt där i någon timma och bara snackade, tills Emma skulle iväg. Jag hoppade av när hon släppte Mälis och gick in till Jenn, där damen satte mig i arbete. Jag måste säga att jag var duktig på att färglägga :P haha.
Följde med Jenn hem sedan, och Johan hade donat käk och det var för jävla gott. Pasta carbonara suger liksom aldrig särskilt hårt. Så det blev mys hos de båda, och efter CSI så följde de mig hem! Mina ben är is, men det var riktigt härlig kväll och promenader är alltid trevliga ändå.

Sitter för övrigt och läser "Bara inte du", vilket är Katarina von Bredows nya bok. Underbart säger jag bara. Så Slash, du och Guns får ursäkta, men Katarina går före det mesta annat. Faktiskt. Hon är en underbar författare, och en riktigt trevlig människa, så hon går före. Helt enkelt!

Imorgon blire skola, träning och sedan lite mys hos Lollet antagligen :) Blir nog lite Buffy, det var väääääääldigt längesedan nu. Senaste var förra söndagen. Och det är fan inte helt okej alltså!

En trevlig sak som jag förresten upptäckte idag, var att min allergi är bättre än vanligt. Reagerade såklart lite inne på Solrosen (Jenns affär) men det gick över när jag satte mig inne på kontoret. Dock var det inte särskilt farligt alls hemma hos henne och Johan sedan, vilket var rätt skönt. Kände av lite ibland, men inte så det blev jobbigt. Lite kli i näsan bara. Dock tror jag ändå att det blir allergitabletter hos mormor på juldagen, hon har ju blomster som en och annan blomsteraffär!

Äh, nu ska jag fortsätta läsa lite.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar