måndag 28 december 2009

Funderingar

Japp. Läste systers blogg och såg att hon funderat över året som gått. Genast hamnade jag i samma tankar, så nu jag funderat. Och jösses vad mycket som har hänt det senaste året. Faktiskt. Brukar ju göra en liten genomgång av året på bloggen, så jag tänkte att det är dags att göra den nu, faktiskt.

2009

Januari
Var hundvakt åt en vild hund och spöade Marcus i Buzz i början av året.
Firade Elli som fyllde 20 år, en riktigt härlig fest!
Bowlade och träffade nya människor som Manne, Jonna och Holgersson. Riktigt goa folk :)
Körde bil för första gången, och klarade mig utan kärrinstopp de första gångerna!
Lekte med Kajsa och fick äta Lis underbara gädda.
Hamnade i tjafs och nästan slagsmål på Palace.
Mös med en liten bebis vid namn Anabelle och ägde Henke på GH.

Februari
Övningskörde rätt mycket.
Köpte TV tillsammans med Marcus.
Var på inflyttningsfest hos Bella och Yocke, en underbar fest. Av någon anledning så gillades inte min sång av Yocke när han däckat. Han nämnde något om att man ska sjunga, inte skrika. Förstod inte alls vad han pratade om!
Några idioter gjorde snodde kjolpaket och backspeglar och vinge och grejer på Marcus bil, så förbannade dem en stund.
Simmade en jääääävla massa med Jenn och Lollet!
Kronprinsessan förlovade sig, och jag var förbannad för att jag missade både That's 70's show och the doctors för detta!
Åkte till Hultsfred med Marcus och Henke, vilket slutade i att Marcus köpte ny bil.

Mars
Var på fest hos Rikard i djurängen, riktigt trevlig kväll med roliga människor. Plus att jag ägde en del på Buzz, som vanligt ;)
Gjorde smörgåstårta för första gången, tappade bort Tequila men hittade honom sedan.
Gick på bio med syster och mor, Slumdog millionere, fruktanslöst bra film!
Skällde på Giraffens kaféer som inte sålde våfflor på våffeldagen, men käkade kalla på OnOff som bjöd på dem gratis istället.
Körde halkan till körkortet och skrattade som en idiot!

April
Var i växjö med Lollet och hennes mormor för att köpa balklänning till Lousie.
Hade årets första grillfest ute på Källängsvägen, riktigt mys.
Var i Jönköping och shoppade på A6 med Katja medan grabbarna var på Elmia.
Firade tvåårsdag med Marcus :)
Drack öl hos Nutte och fick sitta bak med tvillingarna Runnvik medan de sjöng lite låtar, Gyllene Tiders Billy var mest aktuell under den färden.
Hade en riktig myskväll med Katja o Bea, fick festa med mina allra bästa. Var skitförbannad på en viss människa denna kväll för att han tog Kajsas mobil på krögers.
Födelsedagsfest hos för Bella hos henne och Yocke, en grymt trevlig kväll, som alltid hos de där två!
Klarade teorin till körkortet, men failade på första uppkörningen.
Firade Valborg först i Läckeby och sedan hos Bea, en riktigt fin dag. Kvällen blev ju som den blev sedan, men eftersom jag (okej, Manne - tack för hjälpen än en gång) fick dra hem en full Marcus så missade jag all skit.

Maj
Var på tjejfrukost hos Cissi på Salong Mouche med Lollet. Cissi tvättade våra hår, noppade ögonbryn och gjorde oss så fina så :)
Firade Toffe som fyllde 20 år, och inte tror jag han blev sådär fruktansvärt överraskad, men glad blev han ändå. Landade hos Mange sedan och sov där, och fick världens godaste skagenröra till frukost. Tack Hanna!
KLARADE ANDRA UPPKÖRNINGEN!!!!!
Var på 20-årsfest hos Joel i Borgholm, riktigt mys.
Kollade på ESC och förbannade världen lite för att de inte kan rösta rätt.
Firade Fredde som tog studenten, en härlig kväll.
Blev stoppad av polisen för första gången, skakade som ett asplöv. Marcus fick parkera när vi kom hem sedan, det gick in med mina shaky hands.
Hade mini-semester med Kajsa i Tingsryd, en fantastisk helg. Helt underbart var det.
Var på Spring Break hos Bea, som vanligt.
Var på dop för världens finaste lilla prinsessa, så himla fint det var.

Juni
Kajsa och Sebbe tog studenten, så det blev en tripp till nybro för att hänga blommor på dem, och sedan vidare till Kajsas hem för att fira henne ordentligt. En förbannat bra kväll, spelade Twister och blev sjukt ägd av Tina på Singstar. Inte riktigt snällt, tycker jag :P Var på Vallen med damen + vänner och röjde satan.
BEA FYLLDE 20! Gav henne presenter som hon blev glad över, så nöjd var jag :)
Röstade för första gången i livet.
Firade Lollo och Simon som båda tog studenten, regnigt somfan men förbannat skoj ändå :)
Var inne i stan och hängde lite blommor på några söta CIS-barn som tog studenten. Fick två blommor med, av Simon och Tony. Gulligt :)
Skämde ut mig inför snygg kille på OKQ8.
Firade midsommar ute på Oknö med Anderssons + folket, helt underbart. En riktigt fin kväll. Dock var det döden att trängas i den lille sängen som jag och Marcus hade (Tobbe, jag hatar dig fortfarande för detta), men det var så sjuk rolig kväll så det gjorde ingenting.
Michael Jackson dog, och det kom som en chock. Har väl inte riktigt fattat det än, tror jag. Lustigt var det i alla fall.

Juli
Firade Cissi som fyllde 21 med middag på Athena.
Åkte till Danmark en vecka med gänget, en resa som både var helt underbar och hemsk. Men den var lärorik, och jag upptäckte vissa förändringar som skulle ske i mitt liv.
Fick antagningsbesked och tackade ja till utbildningen på Hik, något av det bästa jag gjort i mitt liv.
Upptäckte återigen att jag har världens allra bästa vänner, ett alldeles speciellt stort tack till Cissi och Katja som fanns där för mig under en riktigt jobbig tid. Jag älskar er.
Tog en paus och avslutade sedan mitt förhållande med Marcus. Något som var väldigt hemskt just då, för det gjorde mig ledsen, men ändå bra i slutändan, eftersom vi inte funkade bra ihop. Helt enkelt. Tack igen Marcus för 2 år och 3 månader som till stor del var en fantastisk tid.
Flyttade hem igen och sov två veckor på bäddsoffan i mitt gammel-gamla rum. Det gjorde inte underverk för ryggen! Tack återigen Simon och Katja för hjälpen med flytten.
Fyllde 20 år, firade det hos Toffe. En underbar födelsedag helt enkelt, jag kunde faktiskt inte ha fått en bättre. Att slutet inte var så bra, var en annan sak.
Firade Simon och Anderssons nya altan ute hos just Anderssons. En riktigt bra kväll. Var onykter som ett kryss, kanakas som Martina skulle kalla det. Sprang efter Simon barfota. Skrattade somfan när Joel skrämde pojkarna.
Årets citat kom från Vickan: "Kan man inte läsa kartan så ska man fan inte ut och vandra!"

Augusi
Körde långt för första gången, från Alvesta. Gick kanoners, såklart.
Var ute med Linn o Kajsa, sjukt rolig kväll.
Var nykter på Rix fm, körde lite bil. Ägnade den kvällen hos Bea, men drog hem rätt tidigt. Blev besviken på några människor som jag trodde mer om.
Var på födelsedagsfest för Johan hos Jenn och honom. Sedan blev det Vallen, och öset är alltid på gång när jag är med de där människorna. Ni är bäst :)
Fick äntligen en säng och flyttade in i det andra rummet i stället.
Hjärtat Cissi kirrade körkortet, och jag var så stolt så jag trodde jag skulle spricka!
Röjde stenhårt i Egby när Martin hade 18-årsfest. Vaknade i en bastuvarm husvagn och sov nästan hela vägen hem därifrån.
Lyckades låsa in mig i mitt eget rum och fick därför klättra ut genom fönstret.
Festade med babsen och åkte med Cissi som blev stoppad av polisen. Låtsades vara lugn (även om jag var rädd som jag vet inte vad) och lugnade ner henne. Skrattade somfan när hon skulle kissa sedan.
Var på avskedsfest för Tina, ramlade i trappan och blev räddad av en snäll människa. Pratade med Martin för första gången på flera år, otroligt underbart! Sjukt rolig och blöt kväll.
Bokade tatueringstid med Cissan.
BÖRJADE PÅ HÖGSKOLAN!

September
Nollningsveckor. Trubadurkväll, gardenparty, skattjakt, grillkväll, brännboll, pubkväll, pyjamassittning, finsittning.. UNDERBART! <3
Födelsedagsfest hos Bella o Yocke, och det finns inte ord för deras underbara fester.
Cissi klarade Gesällprovet, och återigen blev jag så oerhört stolt över henne!
Fick en trevlig natt sådär efter finsittningen.
Hade underbara dagar med min fantastiska studiegrupp.
Blev sjuk en helg.
Var på min första VFU-vecka och det var underbart.

Oktober
Festade en del, as usual.
Pluggade en del.
Blev överlycklig när jag upptäckte att det var BSB-weekend både på Rix fm och mix megapol.
Hittade en ny gud tack vare Erik. Antoine Dofour. Svårt att vara så bra som han är.
Erik räddade även mina studier, något som skulle ske även i November.
Skaffade mig ett träningskort på Nautilus och började träna ordentlig igen.
Färgade och klippte håret ett par gånger.
Firade Carro, var nykter och körde på ett styck full Skåning. Som dedikerade en sång bara till mig kareoken. Haha, du är så söt Robin. Tack Marko för hjälpen den kvällen, förresten. Och att du erkände att BSB är bra ;D haha.
Tatuerade mig. Fruktanslöst fint är det, faktiskt.
Tog tag i livet och införskaffade mig en ny mobil med gratis sms. Det sög inte särskilt hårt.
Hittade bästa pluggmusiken, Metallica!

November
Åkte iväg till O-hamn med Mälis för att hälsa på i Jerrans hus, riktigt mys var det. Tittade på film och tv och skrattade och sepade som vanligt. Underbart :)
David sade årets andra grej: "Alltså, hamburgare är ju liksom fortfarande festmat för er 80-talister".
Blev måttligt förbannad på folk som har en extrem dubbelmoral!
Hade myskväll med Kajsa, Tove o Erik hos Kajsa :)
KATJA FYLLDE 20 ÅR och det firades med buller och bång. Som en såndär fest som vi alltid hade förut. Helt jävla underbart var det! Och jag och Jerran satt och sjöng i bilen hem.
Lekte med laserpennan och Sandra.
Var på New Moon och blev än mer kär i Edward!
Förfestade loss hos Deni för att sedan dra vidare till Volym. Det var roligare hos Deni, för jävlar vad roligt det var där. Fick skjuts hem av bästa Marko!
Var på Mad Craniums realease på KM, med Lollo, Peter, Nickie, Patrik, Cissi och Alex.

December
Adventsmys hos Fia, och det var faktiskt otroligt mysigt :)
Var på dansuppvisning i Sporthallen.
Jenny hade 20-årsfest och jag hade faktiskt otroligt roligt på Palace. Det blir så med det där folket!
Städade.
Festade hos Deni igen, blev palace igen, hade roligt - igen! Underbart. Träffade ett styck kusin och fick chocken.
SANDRA TOG KÖRKORT!!!!
Festade till det hos Carro, en underbar kväll. Som slutade kallt, eftersom jag gick hem. Men underbart!
En man raggade på mig mitt under en övning på gymet. Jösses.
Spenderade mycket mycket mycket tid med Kajsa!

Sådärja.
Det är året än så länge. Är några dagar kvar, men det lär inte hända sådär jättemycket spännande ändå. Året har varit.. Spännande.
Jag har gjort något av det jobbigaste i mitt liv. Jag har även aldrig varit så lycklig under en sammanhängade tid som i år (inte vad jag minns i alla fall). Jag har träffat underbara nya människor och hållt kvar vid många av de gamla. Jag har lärt mig mycket nytt om livet i allmänhet och läraruppdraget i synnerhet.
Det här har varit ett riktigt bra år, och jag hoppas att nästa blir ännu bättre.

Nu ska jag dra mig, det här har tagit några timmar.
PUSS

2 kommentarer:

  1. "31 september - träffade världens bästa Beatrice Pettersson!"

    SvaraRadera
  2. Och jag tycker vi ska hålla i decembertrenden och ses så mycket hela tiden. Jag är mycket gladare när jag spenderar tid med dig. Du får mig att sluta ha så mycket ångest, du får mig att skratta och du får mig att reflektera över saker och ting ur ett nytt perspektiv.

    Men mest av allt får du mig bara att må bra med mig själv

    SvaraRadera