onsdag 30 december 2009

Sista

Jepp. Idag är det sista onsdagen på 2009. Det är även sista gången det här året som jag varit på systemet, sista gången jag ätit röding, sista gången jag tränat på gymet.. Ja, det är en jävla massa sista gången för det här året, faktiskt.
Och ikväll, senare när jag ska iväg med Lollet, så kan det vara sista gången någonsin jag köper en dosa snus till mig själv.
För ja, jag har faktiskt en nyårslöfte till mig själv i år. Eller två, snarare. Men nummer ett är:
  • Göra ett ärligt och hårt försök att sluta snusa. Det gör att jag sparar (just det, inte tjänar) sådär 800 kronor i månaden. Det är mycket pengar för en fattig student som jag! Jag säger inte att jag ska sluta, men jag ska försöka. Ordentligt. Så, om jag är en fruktansvärt sur människa de första dagarna 2010, så är det därför.
  • Göra mig själv en tjänst och umgås mer med de jag tycker om, och mindre med dem jag får dåliga vibbar av. Energitjuvarna. De där. Jag kommer inte sluta umgås med någon, men jag ska prioritera om lite, lägga om schemat. Så jag har tid för de som verkligen lyfter mig och gör mig glad. Så det så.

Det är mina nyårslöften för 2010. Hade inga för 2009, för jag kände att jag ändå inte skulle hålla dem. Men den här gången ska jag hålla dem, för mitt eget bästa. Faktiskt!

Sitter just nu och väntar på att kära Lousie ska höra av sig så vi kan ses snart. Innan har jag läst bok (as usual), tittat på Ghostbusters II, spelat gitarr och pratat 45 minuter med min kära Bea. Det var long time ago, och det var skönt. Du kommer alltid vara min bästa <3>

Imorgon är det som sagt nyårsafton, och så som saker ser ut nu, blir det de gamla godingarna som får njuta av min närvaro imorgon. Låter som en riktigt bra idé, tycker jag faktiskt :) Cissi och Alex skulle dona käk och grejer, så det blir säkert kalas :)
Ska även på bio med mor och far imorgon, Luftslottet som sprängdes. ÄNTLIGEN får jag se den. Lovely. Och så blir det nog fyrverkerierna vid slottet också, och natten lär spenderas i Carros lilla lägenhet. Känns så, om jag ändå är i stan liksom. Och så blire närmre till firrarna som ska matas på nyårsdagen :)

Äh, ska ta och gå och läsa lite mer, tror jag.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar