fredag 25 december 2009

Småsaker

Små saker som gör en glad är det bästa som finns.
Som att få "Döda poeters sällskap" i julklapp. Som att få umgås med gamla tjejgänget under en lunch och få bli riktigt sepe med dem igen. Att prata bara en snabbis med Lollo när man inte sett henne på några dagar. Att få veta att folk verkligen bryr sig om en. Som att läsa solstrålen Denis blogg och bli peppad till att faktiskt lägga alla problem på hyllan och bara go with the flow. Som att se andra människor lyckliga. Att få människor att le.

Vissa saker gör mig bara så glad. Fyfasen vad jag trivs med livet, även om det regnar och är slaskigt ute. Och även om det är kallt. Och även om allt inte riktigt går som man tänkt sig och man längtar efter saker man inte kan få. Sådana saker. Att man ändå kan trivas med livet och må bra, det är riktigt skönt.

Jag vaknade bredvis Kajsa i morse, och hoppade upp och gjorde kaffe till damen och mig. Sedan fick jag skjuts till stan för att luncha med mina babes, och det var hur nice som helst. Även om det blev en del skäll ;) haha!
Efter det drog jag, Katja o Frida en snabbis till citygross för att inhandla lite nödvändigheter, och sedan släppte damne Andersson av mig här hemma. Snart är dags att bege sig bort till mormor för att fira lite jul där, och träffa kusiner åde. Ska bli skoj att träffa Cissi igen, det var himla längesedan man såg henne. Så det blir riktigt nice :)

Näe, nu ska jag dona mig lite och sedan bär det av.
PUSS

1 kommentar:

  1. Det är inte alla som får vakna bredvid mig på morgonen. DET ÄR ETT PRIVILEGIUM!

    SvaraRadera