lördag 26 december 2009

MP3!!!

Yes, en mp3 har jag i min ägo nu. Jag är lycklig.
Igår hos mormor fick jag det jag hade önskat mig, och lite till, så jag är fett nöjd. Mest över min Mp3 och Winnerbäcksivan, faktiskt. Och hade jag inte haft så mycket att göra i skolan så hade jag satt mig och läst någon av de fyra böcker jag fick, men det får nog vänta lite. Vilket suger. För nu när jag för en gångs skull har något att läsa, så hinner jag inte läsa. Det är inte särskilt nice alltså. Faktiskt. Men så äre, man får överleva.

Gårdagen blev alltså julmys hos mormor, trevligt att träffa Zissi igen :) Efter mat och mys och paketöppning tog jag forrden med Winnerbäck i högtalarna och brummade iväg till Nybro, där jag fick plankstek och ett väldigt gott skratt när Hannah och Kajsa målade om. Vi försvann vidare till de äldre i familjen Lundberg, och satt där och mös i några timmar med glögg, strudor (eller?) och o'boy. Jag upptäckte för övrigt att julmust inte är så farligt. Det är långt ifrån det godaste som finns, men det är drickbart. Faktiskt.

Runt tolvish åkte jag tillbaka till staden för att hämta upp Katja o Simon, och när jag skjutsat hem den blev det direkt hopp i säng. Var (och är fortfarande^^) satans trött. Ska på stan med Jenn om ungefär en timme, och sedan blire plugg med Mälis :) Blir nog en rätt bra dag ändå. Funderar bara på vad jag ska ha på mig på staden, det lär ju vara knökat med folk, vilket betyder lökigt varmt i affärerna. Så det lutar faktiskt åt skinnjackan.. Så det så.

Men nu ska jag kolla runt lite, sedan blire jag som donar mig och tar mig in till staden!
PUSS

1 kommentar: