onsdag 16 december 2009

Snöhelvete

Jepp, det säger jag. När jag gick från bussen förut, var så oerhört vackert, och jag tänkte faktiskt en stund att jag inte hatar snö så fruktansvärt. En stund senare halkade jag till, återfick balansen och klarade mig. Jag tyckte fortfarande om snö. Två meter bort halkade jag igen, återfick inte balansen, och fick återigen bekräftat varför jag är så anti snö. Som att inte slasket och snöbollarna idag skulle räckt. Snö ska vara i backarna så man kan åka pulka, eller orörd utanför fönstret, som ett vykort. Då är snö bra. Snö ska inte vara på mig, eller under mina fötter när jag ska gå någonstans. Så det så!

Annars har dagen varit bra, hade en tråkig föreläsning som som vanligt förgylldes av Carro, Adam, Erik och Marko. Sandra var inte där, för hon har tagit körkort idag! GRATTISGRATTISGRATTISGRATTIS!!! Fasen så roligt :)
Var och käkade lunch med lite folk på Zorbas med, en buffé som slår det mesta. Och så var Logge en otroligt snäll man och gav mig ett busskort med tre resor kvar på. Vilket betyder att jag åker gratis till skolan imorgon, och det gillar jag rätt mycket. Tack Logge! :)

Under diskussionen på eftermiddagen lyftes (äntligen) problemet från förra seminariet, tack för det Robin. Det var skönt att få det ut i luften, även om jag inte tror att kära Gunilla riktigt förstod vår synpunkt.

Idag blir det chill, ska tvätta lite, spela gitarr, lyssna på musik och spela sims. Imorrn blire skola, stan med världens bästa skåning, min lilla tulpan och solstråle Caroline, som jag har saknat mycket nu de senaste dagarna. Ska försöka klämma in ett träningspass också.

Ska även få äran att köra en viss röd ford i helgen, syster ska ut och åka tåg så jag ska få ta hand om bilen så länge. Vilket jag tycker är väldigt väldigt trevligt, faktiskt :)
Och på fredag blir det antagligen simning med Jenn, vilket inte är helt fel det heller. Plus att det blir fest på kvällen, den är phett nice, alltså!

Men jahapp, dags att dona lite.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar