onsdag 27 januari 2010

Snöjävlasatanshelvete!

Alltså. I vanliga fall i den här staden brukar snön komma en stund i december, sedan försvinna och sedan återkomma en liten stund i slutet av januari/början på februari. Jag tycker det är ganska trevligt när det är så. Lite snö ibland, lagom för att hinna åka pulka åde. Men ändå inte för mycket. Visst, det var trevligt med en vit jul, det var det. Faktiskt. Men alltså.
Snöhelvetet ska bort. Jag vill inte ha den här. Jag tycker inte om den. Så länge den ligger på marken där jag inte ska gå, gör den inte så mycket. Då kan den vara där. Det är ganska fint. Men när den placerar sig där jag ska gå, så jag blir kall om fötterna (för jag tar jävlar inga stövlar på mig mellan mitt rum och huset) då gillar jag den inte. Inte heller när den blir snorhal så jag halkar. Eller när den gömmer is så jag halkar. Eller när den faller ner i mina ögon. Eller när jag blir allmänt blöt och kall av den när jag inte vill bli det.
Nej, snö är ingenting för mig, helt enkelt.

Fast, på tal om pulka. Det har jag inte gjort än i år. Det får det fan bli ändring på. Funderar på om man ska lura med Läckebyarna i helgen ut och åka pulka kanske? Det känns nästan så, det måste ju hända någon gång innan snön försvinner. Vilket den inte lär göra snart, men ändå.
Lite dåligt av mig att jag inte åkt än, dock.
Faktiskt.

Men jahapp.
Dagen har varit bra. Började med tidig morgon, för att hänga med Martina på introduktion på gymet. Lärde mig lite nytt, och det är ju nice! Sedan var det föreläsning och så lekar på det. Skoldagen avslutades med lunch på Äventyrscafét med Carro, Martin, Peter, Tomas och Jocke. Riktigt trevligt var det, och länge satt vi innan vi vågade oss ut för att trotsa snöhelvetet.
Körde Tomas till hans cykel vid OKQ8, tog mig hemåt och slängde mig i badet. Sköööönt var det.

Nu sitter jag och väntar på käk (val) och funderar på att fråga syster om hon känner för att köra mig in till stan senare. Vankas klassfest ikväll, och det tänker jag inte missa.

Nähepp, dags att leka social.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar