lördag 16 januari 2010

Gårdagen

Gårdagen, eller kvällen då, var underbar. Som alltid där borta i Norrliden, Denis fester äger helt enkelt. Kanske är det folket som gör det. Antagligen är det så. Kalas var det i alla fall. Sjukt trevligt att Jens och Magnus med också, för ovanlighetens skull. Och Louise och Malin med, icke att förglömma!
En riktigt trevlig kväll helt enkelt!

Skulle tagit mig hem för att sova, men fick lite protester från de överbeskyddande männen på festen, så jag traskade iväg med mina absoluta favorit90-talister, Basse och David. Väl borta på Adelgatan tänkte jag ta bussen, men icke sa nicke.
"Hade du varit 196 centimeter så hade du gått gå, men det är du inte."
Så det blev lite snack och sedan däck i soffan i Basses whiskeyrum. Den är rätt skön, den där soffan. Faktiskt. Fast alkohol gör det alltid svårt att sova. Dock vaknade man runt nio och låg och chillade och lyssnade på grannarna över som hade (vilket var väldigt uppenbart) tre barn tills Basseman vaknade och kom uttraskande.
Jag gav mig av mot Carro och fick där frukost, godis och kaffe. Nu har jag varit hemma ett tag och tagit ett långt skönt bad med ansiktsmask och grejer.
Baksmällan är som bortblåst, och nu sitter jag och lägger över lite låtar på mp3:n.

Funderar på att göra mig en kopp ordentligt kaffe och sedan packa ihop mina grejer. Blir iväg mot Carro igen sedan, för ikväll är det ös hos Andypandy. Dock ska jag vara nykter, det räckte med gårdagen. Plus att min ekonomi inte gillar det alls.
Men så äre i alla fall.

Äh, ska ner och brygga kaffe. Och lägga in låtar på mp3:n.
PUSS

1 kommentar:

  1. Han är fin den där Sebastian. Och du med Ingrud! :D Puss!

    SvaraRadera