söndag 17 januari 2010

Jag borde..

.. gå och vila en stund. För jag är rätt trött. Men jag kan helt inte ta tag i mitt liv och resa mig upp från denna förbannade stol och gå ner och lägga mig i soffan. Vet inte varför, för något roligt här händer inte heller.
Har precis läst igenom Robinhos obs-uppgift och gjort lite respons på den och skickat iväg. Det var roligt. Fan, man kanke skulle blivit svensklärare istället.. hmm.. Fast näe. Inte än, Ingrid, inte än. Först leka med barn, skaffa livserfarenhet, och sedan, när man är lite äldre, då är det dags att studera vidare. Då blire gymnasie eller högstadielärare. I svenska. Och antagligen religion om det blir högstadie, eller psykologi om det bli gymnasie. Eller kanske mer idrott.

Fast vem vet? Livet kan ta sina konstigaste svängar. Kanske slutar jag, som har planerat att bo kvar i Sverige hela livet och skaffa mig ett sådant där härligt Svensson-liv, som en hjärnkirurg eller forskare i USA eller Rwanda eller något. Det kan hända. Möjligheten är inte stor, men den finns där. För allt är möjligt och ingenting är omöjligt, det vet jag, för det sa Gunde Svan en gång i tiden. Så det så.
Jepp.

Jag börjar bli lite trött nu. Det börjar bli som i fredags när jag och Robin hängde hela dagen. Sådär sepe. Och det är inte bra, för jag har ingen att ta ut det på. Funderar på att ringa Katja och plåga henne lite. Måste prata med Bea med. Och Mälis. Fast kanske tar det imorrn istället. Då har jag tid åde.
Jepp, imorrn blire.

Meeeeeen jahapp. Vilning på g. Tända brasan åde.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar