söndag 3 januari 2010

Börjar förstå..

.. varför folk går upp i vikt när de lägger av med nikotin. Igår smäckte jag en hel pizza, ballerinakex, chokladägg och kexchoklad. Och det var inte nog ändå. Fast jag stoppade mig själv, kom fram till att jag inte riktigt har ämnesomsättningen för att hålla på sådär. Och inte tränar jag tillräckligt mycket heller. Jag är inte Marko, liksom :P
Men, det gick hyffs igår ändå! Tänkte bara på snus fyra gånger på väg från Färjestaden och sedan tills jag kom hem igen, vilket var ganska många timmar. Och det var duktigt av mig, tycker jag. Har nog mest Bea, Melissa och Jerran att tacka för detta, de distraherade mig bra där :)

Idag skulle jag har tränat med Kajsa, men beroende på hur långt hon kommer i sitt studerandet så vet man aldrig. Dock ska vi motionera i alla fall, så hinns inte gymet med så är det promenix som gäller. Och det är ju inte helt fel, faktiskt. Måste bara komma ihåg att ta på mig ett par strumpbyxor under jeansleggingsen, annars lär jag frysa bort.

Jahapp. Idag är det alltså dag tre för mig utan snus. Om två timmar har jag varit utan i 2½ dygn. Gaaanska duktigt av mig tycker jag. Och visst är det jobbigt, men det känns skönt också. Fast ibland känner jag att det inte är värt det, och då vill jag bara springa iväg och köpa en dosa, men jag gör det inte. Jag vill klara det här. Jag vill faktiskt det.
Äh, jag fortsätter kämpa!

Men men, så ere. Hare nice ådedåva så ses vi ådedåva.
(och alla ni nötter som inte är hemma än kan bara ta och komma hit nu. NU! Jag saknar er, fruktanslöst mycket faktiskt!)

PUSS

2 kommentarer:

  1. pizza, pizza, PIZZA!!!! jävla helvete. Nu har det gått 60 timmar utan nikotin. Mensvärk javisst. Döda? MIG SJÄLV!


    JÄVLA HELVETES FAN SATAN. motion lär behövas.... om jag lever då...

    SvaraRadera
  2. pizza, pizza, PIZZA!!!! jävla helvete. Nu har det gått 60 timmar utan nikotin. Mensvärk javisst. Döda? MIG SJÄLV!


    JÄVLA HELVETES FAN SATAN. motion lär behövas.... om jag lever då...

    SvaraRadera