fredag 1 januari 2010

1 januari 2010

Ja, idag är det i sanning ett nytt år. En ny dag.
Gårdagen var faboulus! Helt underbar, jag skrattade så jag grät en stor del av kvällen. Det blev urgod middag hos Alex & Cissi; först Toast Skagen (eller Henke, var det Torsdagen?), sedan oxfilé och fläskkarré med bearneisesås och rödvsinssås + potatisgratäng och grekisk sallad. Till efterrätt fick vi glass och kaffe. Underbart gott, och tack så jättemycket för allt :)
Annars så bestod kvällen att skratt, skratt, spel, skratt, skratt, spel, kyla, fyrverkerier, skratt, spel. Typ. Roligt somfan i alla fall!
"Är det fest där eller?"
"Ja, men inte för dig. Bara för alla andra!"
Haha, lovely.

Dagen idag började nice, vaknade runt tio och var väl rätt så trött men ändå inte så sleten. Låg och läste lite i Carros säng innan jag drog mig upp för att plocka i ordning och mata fiskar och sådär. Efter någon timme började helvetet.
För att jag, idioten, har bestämt mig för att försöka sluta snusa. Och nu måste jag ju klara det. Ett tag i alla fall. Det känner jag. Annars blir jag även skyldig Lollo lite nästa gång vi är ute, och jag tänker fan inte faila mot henne. Så nu är det jag som ska plågas, jag tycker synd om Mälis, Bea och Jerran som ska stå ut med mig imorgon! Men tur att det är dem, många andra hade jag nog kunnat döda istället. De där nötterna lär jag bara skratta åt!

Äh, ska lägga in bilderna från nyår åde nu, de landar på facebook. Här tänkte jag fortsätta min bildserie från året som gott, tro jag har kommit till september nu?
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar