måndag 2 november 2009

Och ibland..

.. kan man ju fundera vad fan folk tänker med. Vad jag tänkte med en gång i världen. Jag är så trött på er, allihopa, och jag är faktiskt förbannat glad att jag lämnat er bakom mig. Självklart saknar jag er ibland, alla goa, mysiga, festfyllda, roliga, underbara stunder. Men jag är glad att ni är bakom nu. Jag är glad att jag släppt er, att ert liv är ert liv och mitt liv är mitt liv. Att jag slipper allt det där tjaffset, även om det tränger sig på ibland.
Och vi står där igen, med det där jävla falskspelet. Den där förbannade dubbelmoralen. ÅH vad jag är trött på det, vad jag är trött på er. Jag önskar att jag kunde skriva era namn, hänga ut er för hela världen. Men jag dissar det. För det kräver för mycket energi, sådan som jag inte vill lägga på er. Energi som jag vill lägga på det jag behöver, studierna, träning, vänner. Inte er. Och jag tänker inte lägga den på er. Efter det här inlägget tänker jag inte bry mig, inte förrän det kommer på tal igen. För ni har alla tagit så mycket tid och kraft av mig innan, ni har varit i mina tankar många långa stunder. Och jag ger mig inte in i det igen, för jag vet hur jag blir.
Det blir helt enkelt så när man bryr sig för länge.
Jag är glad att ni är bakom nu, så jag kan blicka framåt!

Och framåt, där står ni som är bästa, ni som är värda att ha kvar. Ni som är nya, som aldrig skulle bete sig på det där sättet. Underbara människor, folk jag trivs med på ett helt annat sätt.
Ja, skönt är det.

För övrigt en härlig dag i skolan idag, först föreläsning och sedan debatt. Riktigt bra var vi, och ägde gjorde vi, såklart ;) Äh, bra gick det i alla fall.

Förresten. David var sådär klockren idag. Två gånger. Först;
"Alltså, hamburgare är ju liksom fortfarande festmat för er 80-talister!"
Sedan
"Det är ju inte som att man lägger det i en stor sopsäck i tvärskog!"
Underbart!

Nu ska jag studera lite, kolla på den där föreläsningen på moodle ådedåva. Sedan blire nog tidig kväll för mig idag, tror jag. Är rätt slut efter en heldag i skolan.
Ha det underbart.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar