torsdag 12 november 2009

Funderat igen

Jepp. Jag har funderat igen. Massa faktiskt. Men vi tar en grej åt gången, annars så blir inlägget hur långt som helst och det är det ingen som orkar läsa. Så jag börjar med funderingen igår hos Lollet. Jag har nämligen räknat ut hur min drömman ska vara. Jepp, så när ni läst det här kan ni leta reda på en sådan och sedan skicka honom till mig, tack ;) Nej, men serri. Så här ska det vara;

En glad prick. Som är ganska djup. Som har problem ibland och inte är rädd för att prata om dem. Någon med en stor portion humor, vilket antagligen behövs för att klara av mig. Och humorn ska vara både störd och normal, lite blandat sådär. Någon som är snäll, såklart, fast kommer med bitska kommentarer ibland. Lätt att prata med. Någon man kan lita på i alla väder. Någon som vågar öppna sig. Någon som inte tar illa upp för allt. Någon som kan säga ifrån när han tycker något är fel. Någon som står för det han säger. Någon som inte har den där dubbelmoralen som jag hatar något fruktansvärt. Någon som förstår mig, och när han inte kan förstå mig, försöker i alla fall. Eller accepterar mina synpunkter. Någon som lyssnar. Någon med bra musiksmak. Och som tycker om att läsa. Eller i alla fall tycker det är okej att jag ägnar mig åt mina böcker ibland.

Sådan ska han vara, min drömman. Det är lite krav jag har. Grejen är att den här drömmannen faktiskt är en blandning av två vänner som jag nyligen skaffat mig. De är jättebra var för sig, men skulle man slå ihop dem så skulle de bli en såndär man. Synd är det, för var för sig är de bara vänner. Hade man slagit ihop de här två, då hade jag varit stomförälskad. Vilket iofs kanske är bra att jag inte är, eftersom vi träffas rätt ofta. Äh, jag fattar i alla fall!

Så, det var dagens funderingar, ikväll eller imorgon kommer fler.
Men just nu lyssnar jag faktiskt på Håkan Hellström. Han är ingen favorit, eftersom han inte kan sjunga. Men Visa vid vindens ängar är faktiskt bra med honom. Plus att den väcker fruktansvärt mycket minnen. Så det är nice.
Här är länken http://www.youtube.com/watch?v=3q2HzKLoK_U

Men jahapp. Ska väl slå en pling till Lollet snart, ska hem till henne och kolla på Buffy, jag förstår hennes förälskelse i den där serien. Underbart, måste jag säga! JEPP!

Shuuuuuuoo.
PUSS

(Förresten, de där två som man ska slå ihop, de ser inte helt fel ut heller, så att slå ihop dem skulle nog bara bli en jävligt vacker människa!)

3 kommentarer:

  1. haha tönt håkan äger!! / jenny <3

    SvaraRadera
  2. Se på maken. Jag innehaver SAMTLIGA "krav" du ställer. Vart tar man kö-lapp? :P

    SvaraRadera
  3. haha, tänkte precis säga att det var en jäklar massa krav du har syster :p så tror du skulle behöva en klonmaskin, säg till om du hittar en!! inte för att jag inte är nöjd men saker går alltid att förbättra :p och hur bra kille du än träffar kommer du alltid hitta fel hos honom åxå så småning om, tänk på det! =)

    SvaraRadera