måndag 23 november 2009

Ett bra avslut på dagen..

.. är att se att man fick 18 poäng på tentan. Ett annat är dikten jag skrev i morse. Den är till Er, ni som läser (för jag vet att det nästan bara är ni underbara vänner), ni som lyfter mig och ser mig för den jag är. Ni är bäst, det bara är så!

(och ja, jag vet att den är svårläst och utan skiljetecken som komman och punkter och grejer men det är så den ska läsas, i en sjuhelvetes fart och med massa känsla och inlevelse. det är svårt att förklara, men jag vet och jag vet att några av er vet, och det räcker. det är innebörden som är viktig, inte språket. så det så)

Ny lyfter mig skriven idag, 23/11 2009.

och varje gång när ni lyfter mig varje
gång
ni ger mig livslust ni får mig att andas ni tycker om mig håller om mig bryr er om mig varje
gång ni

blåser luft under mina vingar ger min själ en plats låter mig
vara
den jag är den jag vill vara den jag alltid kommer vara
tillsammans
med er och
varje gång

växer jag lite till når jag
lite längre lite högre lite bättre upp
och ni ger mig
hoppet tillbaka hoppet
och drömmen
om att nå himmelen igen

snart är jag där

1 kommentar: