söndag 2 maj 2010

2 maj!

Yes, det är det idag. Andra maj. Så nu, nu är det faktiskt vår på riktigt. Och det verkar som att vädret vet det också, för det är strålande solsken ute - me like!
Valborgsmässoafton spenderades som sagt med Lundbergs och Öst i Nybro. En riktigt trevlig kväll med underbar mat och massor av skratt. Sov hos Hanna och Jonathan och på morgonen blev det mys med småpojkarna och Dear John. Lovely. Det är en riktigt bra film faktiskt, och man lipar, ja det gör man. Se den!
Igår blev det även donken och sedan liten barnpassning. Den yngste i familjen Lundberg tog sin plats på mitt golv och det var så mysigt så mysigt, även om det var en del gråt. När han väl slocknade gjorde jag och Kajsa detsamma, och det var rätt skönt bara. Stackars Östen var magsjuk, och när jag åkt hem till mamma o pappa upptäckte jag att min mage var inte helt okej den heller. Så jag stannade hemma och tittade på tv och läst Cosmopolitan, innan jag åkte för att hämta mamma o pappa vid bussen.
Efter det fick jag ha bilen igen, så jag körde hem och sussade hemma, och nu är jag bättre i magen och om en timme ska jag träffa järnjänget för lite plugg! Senare idag blir det kalas med, halv släkten ser ju till att fylla år samtidigt, så de ska firas.

Men nähe, nu ska jag dona mig och sedan ringa Carro.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar