lördag 15 maj 2010

I-landsproblem

Yepp. Lite i-landsproblem har jag faktiskt just nu. Det är nämligen så att jag ska på kalas ikväll, men har ingenting att ta på mig. Egentligen har jag det, jag har förhållandevis mycket kläder i "garderoben" (beroende på vem man jämför med, min kära granne över cykelvägen har liiiite mer än jag), men ingenting jag vill ha på mig. Ja, garderob skulle jag väl inte kalla det. Det är ju faktiskt ett av skåpen i köket. Men, så är det när ingenting annat finns att tillgå.
Men alltså. Jag har ingenting att ha på mig ikväll. Ska festa med mitt finfina gamla kompisgäng, så jag vill vara vacker som en dag. Jag måste ju leva upp till deras standard, även om de i sig har sett mig i mina värsta stunder. Och nu menar jag verkligen de där riktigt dåliga stunderna när jag sett ut som en överkörd dränkt grävling, som innan den dog inte hade sovit på cirka tre veckor. Ungefär. Sunkbulle, för er som inte förstod liknelsen.
Så jag tänkte vara fin idag. Vilket gick åt fan. För när jag öppnade dörren så blev jag mest ledsen och stängde den rätt fort igen. Jag hade velat ha min älskade gråa kjol, men dragkedjan är trasig på den. Annars hade jag velat ha det nya linnet som jag köpte för ett tag sedan, men det är lite litet än. Jag har gått ner i vikt, men det spänner fortfarande och ser inte bra ut. Plus att jag ändå inte har några byxor att ha till det. Bah.

So, what to do?
Jag hade velat köpa något nytt, men fattig student är väldigt fattig för tillfället, så det gick åt fan. Plus att klockan är gammal, så affärerna har ganska stängt ändå, det är ju lördag. Äsch, jag vet inte. Jag får väl gräva lite längst in och se om jag kan hitta något gammalt som jag glömt bort kanske? Det brukar finnas en del sådana grejer, sådant där som man tänker att man sparar för att det kan vara bra att senare, men sedan glömmer bort och så ligger det bara där. Eller helt enkelt sådant som bara råkat hamna ända längst in och som inte kommer fram förrän den dagen man orkar ta tag i sitt liv och rensa ut allt gammalt skit som man egentligen aldrig använder. Vilket jag kanske borde göra någon dag förresten, rensa.. Jag slängde ju en del när jag flyttade, men det är vissa saker som finns kvar som nog inte riktigt vet vad de gör bland resten av mina kläder.

Jag var bara tvungen att wajna av mig lite, nu ska jag leta kläder!
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar