måndag 17 maj 2010

I-landsproblemet löstes

Jepp, det gjorde det. Jag svängde ihop en liten outfit som blev kanoners till slut. Hela kvällen var för övrigt kanoners! Först förfest med bäst hos Toof, fifan så kul att festa med dem igen! Sedan utgång, och där hittade man Yocke, Are och Fredrik och hänkade på dem istället. Somnade runt halv fem-snåret efter en del OC-tittande och massa snack och prat.
Hade lite seriösa diskussioner om kärlek med Are på söndagen medan han gjorde mat till mig (Yocke sov som vanligt och Fredrik spelade cs - som vanligt), och det var mys. Var hos dem nästan hela söndagen, drog mig bort till Carro runt sex för att duscha, tvätta "köttebullegrejerna" som Basse kallar dem och diska lite. Sedan kom damen i fråga och vi åkte hem till mig för att diska upp och plocka undan lite innan vi åkte tillbaka till staun för välbehövd sömn.

Idag har det varit en jävligt aktiv dag för mig. Började med dans i nästan en timme med Carro, Sanna o Emelie, sedan blev det 1000 meter ryggsim, sedan dans och till sist seminarie. Tog bussen ut till mams och paps efter skolan där jag fick köttfärslimpa och umgås. Fick reda på en sak som fick mig att skratta en stund, och så blev det kaffe och fika och sedan körde Fredde och Anna hem mig och all min packning. Så nu är mitt sov/vardagsrum fyllt av sovsäckar, liggunderlag, regnkläder, stövlar och annat som behövs för friluftslivet som börjar imorgon.
Snart ska jag traska iväg till konsum och köpa käk, världens bästa vän Carro lånar mig pengar eftersom jag är en fattig själv. Btw, jag måste verkligen lära mig att ta hand om mina pengar bättre.. Det får bli projektet för sommaren. Lära mig ta hand om pengar. Jepp.

Märkte även nyss något som gjorde mig mindre glad. Imorgon är det som sagt sommarfriluftsliv och som ett brev på posten kom IT! Ja, ni gamla förstår ju, men för er nya är det inget mindre än den gamla vanliga lingonveckan. Som även medförde en mindre trevlig mensvärk, vilket gör att jag kommer ligga och dö en stund ikväll. Bajs säger vi om det.

Men så, dags att packa färdigt och sedan bär det av till konsum.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar