tisdag 25 maj 2010

Vettig

Satt och kollade på Bella&Tyra-show igen i min tråkiga stund. Kollade på avsnittet när Paow var med (paow.se) och hon är ju faktiskt riktigt vettig. Har läst hennes blogg av och till och hon har många åsikter som jag absolut inte håller med om, men för att vara 17 år är hon, som sagt, riktigt vettig. Hon står för allt hon skriver och tycker, hon svarar på frågorna och hon vågar faktiskt driva lite med sig själv i ett av de största programmen på nätet. Om man jämför med många av de andra storbloggarna så måste jag säga att hennes är den bästa. Det är inget onödigt provocerande, hon säger helt enkelt sina åsikter och står för den inför tusentals läsare. You go girl liksom!

Värt att se programmet; Bella&Tyra - avsnitt 3 (det här är del 2)

En annan blogg som faktiskt är rätt cool när man tänker efter är Kissies. Hon är en blåst bimbo som lever på sina bröst och sin provokation, men det är ju just det. Hon vet precis hur hon ska göra för att få läsare, hon hänger ut folk och provocerar på alla möjliga sätt. Hur hon är i verkligheten kan jag inte säga, jag har aldrig träffat tjejen. Hon verkar rätt freaked på riktigt också, men fortfarande, hon vet precis hur hon ska göra för att tjäna sina pengar, och hon gör det bra.
Dock tycker jag, givetvis, inte att det är något bra sätt att bli känd på. Det är som dokusåpakändisarna som hänger ut sig i tv och visar både det ena och det andra. Inte riktigt sättet man vill bli känd på, men det funkar ju faktiskt. Jag tror att Kissie kommer få det sjukt svårt att bli tagen seriös, någonsin. Hon har en stämpel om att vara elak och allmänt blåst, den är svår att få bort. Det tar lång tid att tvätta bort en sådan stämpel, och det är ingenting som jag skulle önska min värsta fiende ens - att vara så hatad av en så stor del människor. Jag tror den damen tar lite för lätt på den stämpel hon fått, men man vet aldrig, jag kan ju faktiskt ha fel.

Äsch, en liten reflektion om bloggar. Inte det vanligaste för mig, men vad gör man inte när man har tråkigt. Nu blir det sängen, imorgon ska det nötas bakåtkullerbytta!

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar