tisdag 4 maj 2010

Pengar..

Ett ständigt problem i mitt liv är pengar. Just nu är det nog lite mer än vanligt. Jag är skyldig folk pengar till höger och vänster, men mitt konto innehåller ca 650 :-. Som ska räcka hela månaden. Hade det bara varit det, så hade det nog funkat. Men att jag måste betala maten på Vasa etc, det gör det hela lite jobbigare. Dock har Bosse inte sagt någon dag när jag ska betala, så jag får fråga om jag kan göra det när nästa pengar kommer, dvs. i slutet av maj. Det borde gå, har för mig att han inte är svår så.
Det tråkiga är att det bara är halvt studiebidrag i maj. Den bra delen där är att det bara är halv hyra också. Så det löser sig nog. En annan bra sak är att jag har fått mail om att komma på anställningsintervju inför sommaren. Me like. Så hoppas jag får komma nästa vecka, och att jag sedan får det. Det skulle vara så skönt att ha det avklarat och slippa gå runt och inte veta liksom. Väntar även på antagningsbesked från högskolan, om det blir någon Harry Potter för mig i år.. ;) haha.

Äh, idag är det i alla fall VFU igen, och om inte det kan få mig på bra humör så kan faktiskt ingenting det!
PUSS

1 kommentar: