tisdag 16 februari 2010

Vertebrae cervicales, fibula och tibia.

Det är tre ben, fast med dess latinska namn. På svenska heter de (i ordning) halskotor, vadben och skenben. Så det så.
Det är lite av det jag lärde mig igår under en riktigt bra kväll. Den började hos Erik för en del snack, en del plugg, en del skratt. Sedan traskade jag iväg till Kajsa, det är rätt behändigt att de bor så nära varandra. Och tänk hur jävla bra det kommer bli när jag bor i trappen mittemot Erik. weei :D
Men Kajsa hjälpte mig att plugga, så nu kan jag alla benen. Inte riktigt som ett rinnande vatten, men inte långt ifrån heller. Skönt var det att få träffa henne igen i alla fall, det är över två veckor sedan sist!

Idag blire skola, sedan plugg och så mys (och plugg) med Carolinen. Det är bra tycker jag!

Kom på en grej som jag, Bea och Sofia körde med för många år sedan:
"Näe, du är inte ful. Du har bara inte det där lilla extra som jag har!"
Och vad jag skrattade när jag kom på det. Tur att pappa redan åkte till jobbet, han hade nog trott att jag var dum i huvudet när jag stod och skrattade med huvudet i kylskåpet.
Ja, jösses säger jag bara.

Men, dags att dra sig.
Ha det kanoners!
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar