tisdag 23 februari 2010

Respekt

Ja, det är faktiskt något jag tänkt mycket på idag. Hur vissa inte kan visa respekt för andra. Det blev mycket irritation idag, kan jag säga.

Vi går faktiskt en lärarlinje. Alla är över 19 år. Ett visst säkerhetstänk är viktigt, både som vuxen, som lärare och ännu mer som idrottslärare. Man kan inte göra vad som helst. Det bara är så. Jag menar inte att man inte kan leka och skoja, det menar jag inte. Jag menar att man måste tänka på de runtomkring och vad som kan hända. Och om man nu inte ser det ur säkerhetsaspekten, tänk på respekten. När folk försöker lära sig saker, försöker klara saker de är rädda och/eller har svårt för, tycker jag det är en sjävklarhet att man visar respekt för dem. Man stör dem inte, man stressar dem inte, man hånar dem inte.
Det blev en del irritation idag. Jag kunde gjort det bättre, jag kunde gått fram och pratat lugnt med de som var respektlösa, och förklarat för dem att jag tyckte det var jobbigt. Det gjorde jag inte. Jag och Marty bad dem sluta. Flera gånger. Till slut röt jag till. Som vanligt. Två gånger. Det var fel sätt av mig. Men dagen hade varit jobbig, och jag kände att jag verkligen behövde fokusera. Något jag inte kunde göra just då. Jag var rädd att få en boll i huvudet.
Men ja, jag kunde agerat annorlunda. Men jag tycker verkligen att om man är 19+ så tänker man. Och visar respekt. Faktiskt.
Så sorry för min ilska idag (ni som behövde utstå den), men tänk lite nästa gång. Snälla.

Kom för övrigt nästan över plinten idag. Det slutade med att jag skrapade låret. Men var nästan över. Har även köpt baddräkt idag. Simning imorrn ju. Och så är jag som vanligt hos Carolinen och myser, fast hon pratar i telefon nu. Typ med Fredrik eller någon. Som vanligt :P haha.

Äh. Imorrn är det onsdag, då kommer mamma hem! Bra dära. Och på måndag är det flytt som gäller. Jösses vad tiden går fort. ojojojojo. hahaha :P

Äh, ska göra något annat nu.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar