lördag 13 mars 2010

Sådärja!

Nu har jag internet i lägenheten med. Känns rätt gutt. Och det blev en sladd, ingen jävla router :p Haha. Det är lättare med sladdlöst, och jag ska skaffa det, senare, men eftersom sladden kostade 69 kronor så grät jag inte. Så nu har jag internet, och det är gutt somfan. Även om jag igår pläderade om fördelarna med att inte ha internet hemma.. haha.

Ja, gårdagen var mys. Började i biblan där jag gjorde lektionsplanering som Kari tyckte var bra. Och det var bra. Busade lite med barnen på fritids, förklarade adjektiv hundra gånger. Minst. Kollade en stund på Rädda Willy, skrattade massa med barnen och sedan blev det hemgång. Tog mig till konsum, handlade lite, kom hem, käkade kroppkakor, satte mig och spelade gitarr en stund.
Fick sällskap på kvällen, och det var riktigt mys. Blev inget Let's Dance, utan På spåret istället. Men vad gör man inte för åldringarna ;) Haha. Och eftersom Fredrik Lindström & Kristian Luuk är programledare, och eftersom Marcus Birro, som jag gillar, var med, så var det värt det. Och jag kunde Göteborg. Haha, ett rätt av typ hundra. Men ja, alla är ju inte så gamla.
Kollade på lite annat på tv med och pratade massa, sedan blev det sömn. Fixade även en jävligt bra lösning så jag kan ha fönstret öppet på natten. Kände mig rätt smart, måste jag säga.

Så idag har det blivit stan, är ju röj som gäller ikväll så var tvungen att inhandla lite akoholhaltiga drycker, och även present till syster som ska firas imorgon. "Jag vill ha något som jag inte vet vad det är" är inte bra att säga när någon frågar vad man önskar sig i födelsedagspresent. Det ger liksom lite för mycket möjligheter. Men det blev en present i alla fall, som jag tycker att min kära syster är värd. Så det så.
Hittade Lill-Fille (ja, det låter fortfarande dumt när den äldsta kallas för Lill. Men han är ju kort :P) på the phone house, så stod och pratade med honom en stund. Snacka om att vi tappat en pärla när han försvann.

Men men, har donat internet åde nu i alla fall. Och det är gutt. Sitter och lyssnar på lite Antoine och funderar på vad jag ska ta mig till. Har bäddat och dammsugit och duschat och grejat, och disken är bara fyra glas o en kopp, så det är inte så mkt att göra. Ska nog ta och söka lite sommarjobb tror jag. Ja, så får det bli.

Ha det bäst, kanske ses vi i dimman ikväll!
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar