söndag 14 mars 2010

Memories

Ja, minnen alltså. Jag har suttit och rensat bilder på mina två usb-minnen som jag har. Det var ett par stycken, det har tagit ungefär 50 minuter. Och det är en stund. Men det var roligt, särskilt att hitta bilderna från typ CIS. Polen åde ;) Haha ja, det var skoj.

Fast det var inte bara roligt, ibland blev det lite sentimentalt också. Men jag är ju sådan, har svårt att släppa. Och nu pratar jag inte om att jag ångrar några av de beslut jag tagit, för de har bara varit rätt och tagit mig framåt i livet. Men jag pratar om människor som jag tappade när jag tog vissa beslut. Så när jag såg vissa bilder så blev jag lite ledsen.

Men, när jag satt där och var allmänt depp för att jag saknade sommaren 2008 otroligt mycket, kom U2 - Stuck in a moment mp3:n. Och den fick mig att tänka. Det gör den alltid. Jävlar vilken bra låt det är, nu när jag tänker efter.

Men i alla fall, den fick mig att tänka. Fick mig att bestämma mig för att det faktiskt är dags att gå vidare på riktigt nu, att anstränga mig för att umgås med de där jag tycker om som finns kvar istället för att sakna de andra. Något som jag kommit på hundra gånger innan, så jag säger inte att jag kommer lyckas den här gången, men jag tänker försöka. Jag behöver inte er och era lögner i alla fall. Så det så.


Stuck in a moment gjorde även att jag kom på att jag inte ska snöa in mig på vissa saker. Blir det så blir det, blir det inte så är det tråkigt, men då hade jag i alla fall trevligt under tiden!
Så så är det.


Nu kommer snart mormor och hämtar mig, ska ut till mams och paps för att fira syster. Min otroligt fantasilösa present kanske gör henne lite glad i alla fall. Hoppas jag :P
Och så får jag mat. Mammamat. Det är bra!


Men nu ska jag dona mig, ha det nice.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar