måndag 8 mars 2010

Dag 1

Yes, idag är det första dagen på VFU:n. Fast jag är inte där än. Ska vara där om en timme och en kvar, så för tillfället sitter jag i biblan och chillar. De senaste dagarna har varit fruktanslöst produktiva, måste jag säga.
Tidigt upp i lördags hos Carro, massa prat med henne och hem tidigt därifrån. Kaffe och handling med Kajsa, uppsättning av gardiner. Sedan kom Jenn och vi var ute och gick en sväng, pratade, lagade mat och pratade mer. Johan kom, vi åt, var ute och gick, kollade på Andra Chansen (SVENSKA FOLKET, VAD HÅLLER NI PÅÅÅÅÅ MED?????). Gästerna åkte hem och jag gick och lade mig. Upp tidigt söndag, kaffe med Kajsa, och sedan bakning, koka marmelad, ysta ost, mer bakning, massa prat.
Hem igen, rensa låda, städa, läsa, prata med Bea, tillbaka till Kajsa, äta gott, prata lite med Östen, hem igen, rensa lite, städa lite, prata med mamma, PARLAMENTET, läsa lite, sova.

Upp tidigt idag med, åtta var jag uppe. Kvart över åtta var jag ute och gick en sväng, hemma igen vid nio och då blev det kaffe, dusch och lite frulle på det. Lite fix och sedan iväg till bussen, som jag missade. Satt där och fick iväg några sms, tog nästa buss till Hagbloms och bestämde färg till rummet (det blev socker), till nautilus och bestämde datum för ny träningsinstruktionstid.
Hamnade här och har skrivit ut de papper som behövs för VFU:n. Såg även att vi nu måste välja inriktning, tur att detta kära Linnéuniversitet tänker. Inte. Men så äre, man får överleva den smällen helt enkelt. Får sätta mig ikväll med Carro och gå igenom lite vad som ska väljas.
Måste även kolla lite på sommarkurser.. Det ska jag nog göra nu. Kajsa dillade om någon Harry Potter-kurs. Det lät rätt roligt, tycker jag :p Men jag ska se.

Äh, dags att hitta på något vettigare.
Internet finnes ej i lägenheten än, dock kommer det nog på fredag. I hope.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar