lördag 20 mars 2010

Lycklig

Ja, tänk vad lätt det är att göra folk lyckliga. Som igår, när jag överlät tvättmaskinen åt tjejen i tvättstugan. Eller att låta Timmy vinna GH fast jag egentligen var bättre. Eller att kramas med Cesar. Eller att hämta film åt Håkan, så de har något att göra ikväll.
Det är sådant som gör mig lycklig. När jag märker att andra blir glada och mår bra. Och en så enkel sak som att få träffa mina busar idag, var underbart. Och att få hålla i underverket Melizza, det var magi. Igen.
Så, Kajsa & Linn, det här är till er; Lycka är ingen utopi!
Så det så.

Ikväll blire chill, ska snart gå och lägga mig och glo på tv och läsa lite bok. Blir nog tidig nattning idag, eftersom det blev rätt sent igår.
Imorgon blir det träning och mys med Linen i alla fall. Underbart.

Btw, kommer ni ihåg de där "20 frågor" från lunarstorm. Hittade den gamla listan förut. Så jag tänkte, jag svarar på den här;

1. Värsta känslan?
Att inte räcka till

2. Bästa känslan?
Att göra andra människor lyckliga

3. Din första tanke när du vaknar?
Oftast; bara fem minuter till...

4. Vilken ringsignal har du på din mobiltelefon?
Skin - ras cricket

5. Har du någonsin varit kär?
Haha jorå, det har hänt ett antal gånger i mitt liv.

6. Vad har du på väggarna i ditt sovrum?
För tillfället inte ett jota. Eftersom det ska målas om därinne snart.

7. Vad har du under sängen?
En låda, några väskor, damm.

8. Ser på?
Det mesta

9. Lyssnar på?
Winnerbäck, Nordman, The Killers, Coldplay, Antoine Dufour mfl. Det som är bra, helt enkelt.

10. Skriv nått smart!
Nått smart

11. Om du fick träffa vem du ville, död eller levande, vem?
Vet inte. Att få träffa Robert Gustavsson skulle vara rätt mäktigt. Eller Micke Nyqvist. Eller Nicholas Cage. Ådedåva.

12. Vad stod det i ditt senaste mottagna sms?
Att Yocke ska ringa mig runt 16 på måndag. Sammanfattat.

13. Vad vill du bli när du blir stor?
Jadu, jag är ju påväg dit. Så fritidspedagog är ju prio ett. Sedan kommer ju författare alltid finnas där och ropa.

14. Hur skulle dina vänner beskriva dig?
Bäst, antar jag? ;)

15. Vilket är ditt lyckligaste ögonblick?
När jag fick hålla i Melizza för första gången. Fasters hjärta!

16. Vad skulle du vilja var världsmästare i?
Städning. Då hade det nog gått fortare.

17. Vilken kroppsdel klarar du dig utan?
Jadu, just nu känns det inte som jag skulle klara mig utan någon.

18. Vilken superhjältekraft vill du ha?
Det här diskuterade jag med några av grabbarn på fritids i torsdags, och jag tror vi kom fram till att flyga var bäst. Faktiskt.

19. Vad är du beroende av?
Mina vänner.

20. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
Några speciellt utvalda vänner.

Sådärja.
Nu, sängen, here i come.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar