fredag 19 mars 2010

God gärning

Jepp. Dagens goda gärning var att jag lät en tjej tvätta i min maskin när jag var färdig, eftersom det var två timmar kvar på den! Sådär snäll är jag. Det fick mig genast att komma på det jag tänkte skriva om förut idag. Folk på bussen.

Om jag sitter på bussen, sitter jag gärna på två säten. Jag är inte den som gör mig liten i onödan. Men om jag sitter på bussen, och bussen i fråga är full av folk, och vissa står upp, då flyttar jag min väska och trycker mig lite närmare fönstret. För de ska också få sitta, det är nämligen kollektivtrafik. Alla ska få åka. Och jag kan inte vara sådan att jag tar ett helt dubbelsäte om jag inte behöver. Vilket jag inte gör när jag är ensam.
Idag var det en tjej som satt några säten framför mig. Hon satt på det yttre sätet, det inre var tomt. Det kom på massa folk, bussen var verkligen full. Tjejen sitter kvar på det yttre sätet. När det är en busshållplats kvar tills hon ska gå av, DÅ flyttar hon in. GAH, jag blir så frustrerad. En annan får sitta bredvid någon som hostar och luktar, ja, avföring. Men jag gör det. För att det är vanligt jävla folkvett.
Usch och fy för sådana människor, det säger jag bara.

Nu ska jag hämta tvätten!
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar