söndag 14 mars 2010

Manboy

Manboy är en låt. Ja, det vet ni förstås. Den som Erik Saade sjöng i melodifestivalen. Jag tyckte inte om den låten. Jag bestämde mig för att ändå ha den i mitt musikgympapass som jag ska göra för mina VFU-barn, eftersom de älskar den. Nu har jag lyssnat på den många många gånger för att få ut bpm åde. Och att lyssna på låtar många gånger kan ge två saker. Antingen att man hatar dem mer, för att de spelas sönder. Eller att man börjar tycka om dem. Och det är det jag har börjat göra med denna jävla Manboy. Jag har faktiskt börjat tycka att låten är helt okej. Det känns lite jobbigt. Fast det är ju ändå rätt bra, jag menar, det är lättare att göra ett pass med låtar man faktiskt tycker om. Så man slipper låtsas massa. Så det så.
Slutsats: Manboy är en helt okej låt. Och Erik Saade är ju sjukt söt. Så det är värt att kolla på klippet på youtube, haha.

Men jaha, nu ska jag bara lyssna färdigt på Hvad gör vi nu, lille du - Gasoline, sedan ska jag traska bort till Konsum för att panta burkar, och sedan in till stan för en sväng där.
Så, ha det nice.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar