torsdag 22 april 2010

Jag har funderat..

.. litegrann.
Det gjorde jag när jag gick hem från simhallen förut. Jepp, jag gick. En timme och två minuter tog det. Men det var gött, faktiskt.
Examinationen gick bra också, fast det visste jag ju att den skulle göra. Det är faktiskt den enda som jag varit helt säker på. Och den gick som jag trodde.

Men som sagt, jag har funderat.
Någon gång för längesedan läste jag att man är riktigt lycklig när man kan glädjas åt andras lycka och välgång. Det är ungefär som "du kan inte älska någon annan förrän du älskar dig själv". Dvs, både sant och falskt.
Men idag gick det upp för mig att det nog gäller mig ändå. För när jag är glad, lycklig och mår riktigt bra, då glädjs jag hur mycket som helst när andra blir glada. Som idag, när Bella, Fia och Collin klarade att hämta dockan. Jag blev sjukt glad för att de lyckades!
Så ja, jag mår bra. Riktigt fint faktiskt.

Det var förresten riktigt gött i simhallen, fick skratta åt folk som vanligt, och sedan hade jag, Fia, Bella, Peter, Tomas och Martin det skönt och gött i bubbelpoolen en stund. Bella gjorde även min dag genom att berätta att festen hos Andy är imorgon och inte på lördag, vilket gjorde mig riktigt glad - för då kan jag ju komma!

Men nu ska jag gå och boka tvättid, sedan blir det matlagning och tvättning åde.
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar