fredag 9 juli 2010

Dagen fortsätter..

.. ja, tydligen. Nu är den 14.33 och jag har;
- städat
- dammsugit
- läst bok
- fixat med hyresgästföreningen
- skaffat hemförsäkring (ja, jag vet att jag är sen, men nu är det gjort i alla fall!)

Sådärja.
Annars tänkte jag lite förut när jag satt i Sannas lägenhet och läste en tidning från hyresgästföreningen. Jävlar i havet vad gnälliga folk är. "Håll era katter inomhus!", "Grannens barn stör mig!", "Rök inte på din balkong!", "Sluta spela hög musik!" etc, etc. Vissa grejer kan jag väl förstå, som rökningen. Det kan ju vara lite jobbigt, om det blåser på grannen. Men hur mycket kan det egentligen komma på grannen, det är ju inte så att det är hål mellan. Det som irriterar mig mest är grejen med barnen. Barn är BARN! Runtomkring mig bor det massa barn i olika färger och storlekar. De är underbara och jag kan inte sluta le åt dem när de springer omkring, spelar basket eller sjunger. Visst blir man väckt ibland av barnskrik runt 09 på morgonen.. men vad gör det? Det finns värre saker att vakna av. Och visst kommer några av småtjejerna och busplingar på min dörr ibland - det gjorde jag och mina vänner också när vi var små. Så länge det inte händer flera gånger varje dag så bryr jag mig ärligt talat inte.

Jag trivs i det här området, Norrliden är bra. Visst, ibland känns det lite jobbigt när det blåser storm och man vill in till stan utan busspengar. Men det var inte mycket bättre förr, då var det 1 km till att ta sig. Annars trivs jag bra, med lägenhet och grannar och hela kittet.
Så snälla små människor, sluta vara så förbenat gnälliga och gläds åt det som finns istället!

Over and out
/ Johansson

1 kommentar:

  1. Såg att du hade en länk till min frisörblogg nu gumman :D TACK! :D Det blir jag jätteglad för :D
    Ses ikväll :) Puss och kram :) <3

    SvaraRadera