tisdag 17 augusti 2010

Memories..

.. ja, lite minnenas dag är det tydligen idag. Fick världens flashback förut när jag var hemma hos papsen och käkade, minnen från en födelsedag (typ 14 eller 15) när Bea, Fia och Soffe var hos mig och vi spelade kubb och grejer.

Sedan var jag ute och traskade med el monsterhund, och då började jag tänka på gamla klassen. Alltså, gamla högstadieklassen, gänget jag gick i 7-9 med. Så då blev jag faktiskt lite saknig, och bestämde mig för att ordna en reunion med dem om sisådär fem år. Haha det gäller att börja planera i förväg ;)

Efter det läste jag lite på Caos blogg. Hon är en gammal vän till mig (med en riktigt läsvärd blogg, faktiskt), och på hennes blogg hittade jag ett inlägg som delvis handlade om en av våra gamla gemensamma vänner. Och då blev jag sådär nostalgisk och drömde mig bort till första fyllan och att ljuga om filmkvällar och första nikokicken och häxblandningar och 25-kronorsvin från Tyskland och stulna cyklar och öland och en jävla massa annat. Men, för en gångs skull blev jag inte lipig. Jag tänkte bara på det som minnen, som något som var mitt liv då men inte är det längre. Men jävlar vad roligt vi hade det! Aaah, memories.



Annars så mår jag faktiskt lite bättre. Men det kanske bara är just nu, jag vet inte. Tog en 40-minuterstraskning med Morris förut, blir nog en halvlång senare också eftersom han inte får någon hellång idag. Men jag trodde den runda var längre än vad den var.. jaja, han blir nog nöjd för att han får gå långt ikväll med, det tror jag faktiskt :)



Äsch, dags för mig att hitta på något annat.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar