lördag 14 augusti 2010

Läste..

.. ja, jag satt och läste lite. Kollade igenom dikterna sedan nyår. De har inte blivit så många, men en del. Här kommer en jag skrev efter en ögonblicksbild på gymet.
Enjoy!

Tid är tid, skriven 12 jnuari 2010.

det tog några sekunder
att förstå att det var du idag men
när du log kände jag igen dig

det tog några minuter
för mitt hjärta att bete sig normalt igen
när du gått din väg

det tog några timmar
innan jag insåg att du fortfarande
ger mig drömmar

det kommer ta några dagar
att få min hjärn att fungera igen
och inte bara tänka på dig

det kommer ta några veckor
för mig att radera ditt leende
från min näthinna en gång till

det kommer ta några månader
innan jag tror att jag glömt dig
förträngt dig

och det kan ta år
innan jag verkligen verkligen verkligen
inte vill ha dig mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar