lördag 14 augusti 2010

Klantarsle!

Ja, det var mitt namn igår. Var i stan och fikade och snackade skit med Stjerna, och när jag kom hem hit till huset skulle jag bara käka lite och sedan gå och lägga mig en stund. Trodde jag ja!
Sockersugen var jag, och jag visste att det fanns cola på kontoret, så jag gick dit. Morris (monsterhunden) följde efter mig, så jag tänkte stänga till dörren lite för att han inte skulle komma med ner och ställa till oreda. Jag stängde dörren och precis när det sa "klick" kom jag på att den dörren låser sig automatiskt. Och ytterdörren var låst. Och alla nycklar var inomhus. Så med panik inom mig sprang jag runt huset några varv, ryckte i dörrar och letade nycklar. Det fanns inga. Så jag ringde mamma och halvlipade lite (ja, jag är töntig, men jag fick ju panik), men det var inte mycket hon kunde göra. Hon satt ju på jobbet. Vi kom fram till att jag skulle ringa mormor, som inte heller hon hade nyckel. Var inne hos grannen en stund och fiskade hjälp, men vi kom inte fram till något. Så var det dags att försöka få tag på M-L, vilket verkade vara ett omöjligt uppdrag. Utan efternamn på henne och med lappen med telefonnumret inne i det låsta huset begav jag mig av till hennes jobb. De måste ju ha trott att jag vara totalt dum i huvudet, så hysterisk som jag verkade när jag ringde på, så de släppte inte in mig. Jag åkte ut till mams och paps för att låna datorn, på något sätt var jag ju tvungen att få tag på M-L tänkte jag. Och jag säger bara det, ärad vare Gud i höjden för att facebook finns, för där hittade jag damen. Dock hjälpte ju inte det sådär mycket, hon hade ju inte heller någon nyckel. Men hon skojade med mig lite så jag blev på lite bättre humör igen, det gillar vi.
Så med en klump i hjärtat åkte jag hem igen, och grannen frågade hur det gått. "Inte bra alls" lev mitt svar (tänkte säga "Åt helvete!" först, men grannen är gammal och ja, jag har ju respekt för di älre) och jag såg nog ganska ledsen ut. Men vilken pärla denne herre är, för han pekade upp mot nätfönstret på andra våningen och sa "Jahaja, då hämtar jag en stege så plockar vi ut nätfönstret!". Och så var det inte svårare än så liksom. Han hämtade stege, jag hammare och skruvmejsel, och efter typ 5 minuters pillande var jag inne igen. Halleluja och änglarna sjunger i himmelen och TACK säger vi om det :)

Så gårdagen var hektisk. Fick ungefär 40 minuters orolig sömn på kvällen innan jobbet, vilket gjorde att det inte var det lättaste att hålla sig vaken inatt. Men det gick ändå, och det blev en rätt lugn natt med bara lite ryggkliande som störde rytmen.
Det som är surt på helgnätter är ju att det bara går skit på tvn. Det suger en del. Dock blev jag än mer lycklig igårkväll när jag hittade Den oändliga historien bland Uffe & Malenas filmer. Så den har jag sett inatt, och även Om ödet får bestämma och Jersey Girl. Nice säger vi om det :)

Men men, nu ska jag ta och ja, jag vet inte riktigt.. Käka lite och kanske kolla lite tv, eller spela lite tv-spel. GH finns ju som sagt, med lite fler låtar än jag har hemma.. Vi får se helt enkelt.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar