söndag 27 september 2009

Usch och fy och blä

Japp, det säger jag idag. Gick upp, ner i tvättstugan för att leta kläder. Vänder mig om och ser en geting som försöker vinna plats i guinnes rekordbok som världens största geting. Den lyckas säkert också. Jag sprang iväg igen. Jag är inte sådär hypernervös inför getingar i vanliga fall, men en jättegeting kan mycket väl betyda fler jättegetingar. Och jag skulle ju kunna tänka mig roligare saker än getingstick.
Så nu kommer jag inte kunna gå ner i tvättstugan igen, inte förrän mamma och pappa är hemma. Vilket blir lite jobbigt, eftersom jag har första dagen på praktiken imorgon, och det vore ju rätt nice att kläder på sig då. Jag får väl köra ett löp ner, eller försöka lura ner någon annan där. Vem det nu skulle vara?

Dock kommer ju mams och paps hem imorgon, så då kan de dona biffen. Bra!

Annars så måste jag vara produktiv idag, just för att de kommer hem imorgon. Det ser ut som ett slagfält här hemma. Jag skyller det på att jag är sjuk och inte orkat göra något. Men eftersom jag faktiskt mår bättre idag, så får jag fixa det här nu. Tömma diskmaskin, slänga i en ny, städa, bädda, städa, städa, städa. Och städa. Tråkigt somfan, men det måste göras.
Idag ska jag även sticka bort till M och hämta resten av mina grejer är det tänkt. Måste dock förbi IKEA först och dona flyttkartonger. Sedan får jag äntligen hem mitt bohag, vilket känns rätt skönt, eftersom jag saknat vissa grejer.


Men men, så ere.
Kanske blire film med L i eftermiddag med, det är sådant som märkes. Måste ju i alla fall kolla med henne hur det gick igår och sådär :)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar